donderdag 5 oktober 2017

Schilderen

Dit seizoen heb ik me opgegeven voor een schildercursus bij Marlies Verda. Niet dat ik van mijn textiel afstap , maar ik wilde eens iets anders en zij geeft een cursus in blokken van 5 met verschillende technieken. Deze keer was het een techniek van Mark Bradford. Hij maakt collages maar dan laag over laag over laag enz... Soms wel 15 lagen over elkaar. Dan schildert hij het over in een kleur en zet de schuurmachine erop. Heel bijzonder. 
Omdat het wel snel ging kregen we een extra techniek en die heb ik van de week gemaakt, maar op een andere manier. Je moest vellen papier beschilderen in felle en minder felle kleuren acrylverf. Daar leg je dan een stuk huishoudfolie overheen, terwijl het nog nat is en dan ga je dat verfrommelen. Ik zag daar meer in. Het plastic heb ik heel voorzichtig ervan afgehaald en dat op schoon papier gelegd. Gebruikt dus als stempel. Dat wer heel leuk en toen bedacht ik dat het misschien ook op stof kon. Nu, dat werd helemaal geweldig. Wat ik ermee ga doen zien we nog wel.


beschilderd vel


plastic er over


afdruk op papier


afdruk op stof


afdruk van een ander proefje op een canvas



2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Weer eens wat anders Trees om te gaan schilderen! De techniek met de folie werkt op stof niet zo mooi is mijn ervaring, maar het lukt jou wel?

Quiltgroep Tinte zei

Ik heb prachtige afdrukken, plaats morgen een foto